lørdag 6. november 2010

Ei dør på veggen



Dette er ei av ti dører jeg fant gravd ned i jord og skrot under hytta.
Den ene døren var så godt so hel og i god stand. Den andre trenger nok noen reperasjoner. Jeg så potensiale i gegge dørene og tok dem med meg for å se hva jeg kunne gjøre



Jeg fjerna all maling med varmepistol og skrape. Under flere lab maling viser det seg at store deler av treet fortsatt er i god behold på den ene døra.



Tanken er å bruke døra på hytta, men foreløpig er det ingen innvendige dører her og jeg syntes det er synd at den skal stå i en kjeller til den får nytt liv som dør. Derfor hengte jeg den på veggen. Og her er resultatet.





Nydelig som den er, men jeg har dekorert den litt ekstra med et lite hjerte i glass.
Til ære for gammelt håndtverk og et nytt liv for en gammel dør.



Når døra var på veggen måtte den belyses. Her er det montert opp spotlights i taket.
Og jeg er strålende fornøyd med resultatet.

1 kommentar:

  1. Herlighet så flott det var- dette hadde æ virkelig sansen for!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.